ISO 9001 standardi

02. syysk. 2024

Organisaationa haluat epäilemättä turvata tuotteidesi tai palvelujesi laadun. Tätä varten on kehitetty laadunhallintaa koskeva ISO 9001 -standardi. Tässä artikkelissa kerromme, mitä tämä standardi tarkalleen ottaen sisältää, mitä etuja se tarjoaa ja miten voit saavuttaa ISO 9001 -sertifioinnin DEKRAn kautta.

Mikä on ISO 9001?

ISO 9001 on organisaation laadunhallintajärjestelmää (QMS) koskeva kansainvälinen standardi. Monet organisaatiot käyttävät tätä standardia apuna laadunhallintajärjestelmänsä kehittämisessä, toteuttamisessa ja parantamisessa. Sisäiset ja ulkoiset tahot voivat myös käyttää ISO 9001 -standardia arvioidakseen, onko organisaatiolla asianmukaisesti toimiva laadunhallintajärjestelmä. Näin ollen ISO 9001 soveltuu sekä sertifiointiin että sopimustilanteissa käytettäväksi. Organisaatio, jolla on tehokas ISO 9001 -standardin mukainen laadunhallintajärjestelmä, pystyy paremmin toimittamaan asiakkaiden vaatimukset täyttäviä tuotteita ja palveluja. 

ISO 9001 -sertifiointi DEKRAn kautta

ISO 9001 -sertifiointi osoittaa, että organisaatiosi täyttää laadunhallintaa koskevan kansainvälisen standardin. Me DEKRAlla autamme sinua mielellämme ISO 9001 sertifioinnissa. Kokeneet auditoijamme voivat perusteellisen auditoinnin perusteella määrittää, täyttääkö organisaatiosi laadunhallintajärjestelmä ISO 9001 -standardin.
Asiantuntijamme ovat tukenasi koko auditointiprosessin ajan. DEKRA suorittaa auditoinnit aina ihmislähtöisen auditoinnin periaatteen mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että keskitymme niihin ihmisiin, jotka ovat eniten tekemisissä johtamisen, prosessien, järjestelmien ja työmenetelmien kanssa. Mielestämme on tärkeää kiinnittää huomiota näihin ihmisiin, sillä heillä on ratkaiseva rooli organisaatiosi laatutavoitteiden saavuttamisessa. Oletko kiinnostunut hakemaan ISO 9001 -sertifiointia? Jos haluat, ota rohkeasti yhteyttä meihin. Asiantuntijamme auttavat sinua mielellään!